Brev till Oliver




Hej Oliver!      Oxie den 14 mars 2019                                                                                          

Hur mår du? Hur går det? Själv mår jag bra.

Jag heter Diana och är fjorton år gammal. Anledningen till att jag skriver detta brevet är för att jag vill ge några tips på hur du kan bli en bättre person. Du är en jätteduktig kille men ibland kan du lätt bli lurad eller ta fel väg.

Oliver, låt inte Fagin trycka ner dig och göra dig till en skurk. Du kan bättre än så. Ta istället hand om dina vänner som t.e.x Nancy som är guld värd. Du behöver henne i ditt liv. Jag tycker att du ska följa din egen väg och inte någon annans. Bry dig heller inte om Monks, då han utnyttjar dig bara för pengar.. Fortsätt vara den goda killen du har varit, annars kommer du att förlora en familj med.

Tänk två gånger innan du gör ett val, se till så att valet blir lätt.. Tycker du att stjäla är rätt? Om du nu tycker det så får det bli ditt eget ansvar om du hamnar i fängelse eller blir hemlös. Men, du kan även välja att ta rätt väg och bli en bra människa med den perfekta och rika familjen, Du har hur många möjligheter som helst att rymma från Fagin. Varför gör du inte det? Vill du fortsätta med det du gör? Du kommer inte att komma någonstans. Jag förstår att det är dem som matar dig o.s.v, men försök att ta dig ur det här. Ta den lätta vägen.

Din goda vän,
Diana


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Drängen som drunknade i Kvarnabäcken

Tidningsnotis: En man mördad under nattpromenad